en varm nationaldag

idag är det den riktigt första värmen här! gud så skönt, alla bara klagar men jag, jag njuter verkligen!

har varit på hopptävling i sjonhem idag, gick väll inte så värst bra. men det var ju som sagt bara en träning för mig och pollarna också. har inte hoppat på flera veckor nu. men till helgen hoppas jag att vi skall vara i form igen.
Unica Lad - gick rätt bra. felfri i 70cm, slöt på en 5 placering. på prisutdelningen så sjöng vi -Du gammla, du fria. fast det var typ ingen som sjöng, jo kanske jag och speakern då! haha.
sen så strök jag mig i 90cm eftersom jag inte har ridit henne så mycket sedan distansen då jag blev diskad för att hon var halt när jag kom i mål.
Maxi - jag vet inte vad hon har för psykiskt problem igentligen. ett stopp i 70cm. sen i 90 så stannade hon på ett helt vanligt hinder som hon hoppade innan. hon bara bestämmer sig sedan skall hon inte. innan vi blev insläppta började hon ju backa som vanligt också fick slänga mig av när vi var inne i buskarna och dra fram henne.

Har precis varit ute och gått med Tanja (hunden vi passar nu) hon tycker iallafall inte om värmen, hon var helt död efter typ 100m. 

Nu skall jag sätta eld på grillen :) jag och pappsen skall grilla fläskfilée, mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0