de fyra årstiderna

jag blir snart tokig tror jag, jag längar och längtar till nästa sommar redan ! Visst är det trevligt med höst, vinter och vår också, men ingenting går ju upp emot sommaren. Så i våras gick man och längtade efter sommar, men vad fick man 18 grader och regn i 3 månader! okej, några dagar har varit fina men alldeles för några. Sommaren 2007 skulle ju vara den bästa ever.

Men nu är det ju höst och det går inte att säga eller göra så mycket åt det. det är klart att det kan ju vara mysigt kanske att sitta inne och höra höstregnet utanför och dricka en varm kopp te eller choklad och se på en riktigt bra film men nära och kära. och allt får så fina färgen, en blandning av gult och rött. Men höjdpunkten i höst blir iallafall att åka upp till huvudstaden och se Lars Winnerbäck!

image55   image56

Vintern kan ju ochså vara trevlig med jul, nyår, snöbollskrig, skidåkning och självklart snö! för vad är en vinter utan snö?! nej, just det ingen vinter. så efter denna förkasstliga sommar skall vi få en riktig brak vinter hoppas jag! Höjdpunkten i vinter blir väll då att även där åka till huvudstaden men för att gå på globen horse show. Sedan kanske det blir en nyår i vemhån också! då kan vi ju snacka om snö och kyla iallafall!

image51   image52

När våren kommer blir man så glad för då vet man att sommaren snart är på intågande igen! tänk dem dära första lite varmare dagarna när man kan gå utan den allra tjockaste jackan utan att frysa ihjäl. och när solen börjar titta fram och allt blir grönt och blommorna kommer upp ur jorden igen. vilken känsla. Höjdpunkten i vår blir väll kanske den allra bästa kanske, jag blir ju 18! då får jag göra som jag vill, utan att mamma skall klaga och jag kan ta körkort! fy, det här gör ju att jag längtar ännu mera ! haha.

image49    image50

och vet ni vad, sedan är det faktiskt sommar igen !! :D jippi !
jag sitter ändå här och lyssnar på Gyllene tider och får ruggiga sommar vibbar...

image53    image54





Det är riktigt tråkigt att inte få kommetarer, så kommentera mera! :)

Kommentarer
Postat av: Fridaa

Jag menar det, kommentera mera! ;)
Åh, jag längtar oxå redan till sommaren! Gud vad skönt det ska bli att gå barfota i gräset, doppa tårna i vattnet utan frysa ihjäl och grilla om kvällarna. Åh så härligt. Puss!

2007-09-05 @ 21:05:14
URL: http://fridolajn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0