Emelie Anna Helena Westfält

jag har levt 6387 dagar (17 år, 5 månader och 25 dagar). Om 188 dagar fyller jag 18 (alltså den 18 mars).
Jag är fisk och dem beskrivs såhär;

Känslomässig, intuitiv och negativ

Nyckelord: Rytm, vätskor, flytande, abstraktion, flykt, mystik, sömn, onaturlighet, skådespeleri, meditation och förevändning
Färg: Sjögrön
Metall: Tenn
Stenar: Krysolit och månsten

Fisken är helt uppfylld av känslor. Anpassningsbar, vänlig och blid. Lättrörd och alltid lika angelägen att hjälpa andra. Anpassar sig till omgivningen i så hög grad att han ibland uppfattas som utan egna åsikter. Trots att många Fiskar är dagdrömmare, lever de ett helt och fullt liv genom att följa sin intuition och lyckas också kanalisera den på ett konstruktivt sätt. Känsligheten gör att de ofta utsätts för faror och onda aningar, vilket gör att de ofta känner sig ängsliga och lätt blir deprimerade. De lever gärna i en låtsasvärld som för glädje med sig till andra. Självbedrägeriet och flyktbegäret Fisken känner, gör att han kan hamna i missbruk...! Hans flyktbehov kan av andra uppfattas som feghet, men Fisken tycks resonera som så: "Jag strävar för inget, ty inget är värt min strävan"... Blir lätt tvivlande. En sann romantiker och en god älskare. Sätter alltid partnern i första rummet. Naiv och fantasifull.

Lämpliga yrkesval: Allt som har med konstnärlighet att göra, ex. Konstnär, dansare, poet, skådespelare, eller där intuitionen kan användas som ex. medium. Även vårdande yrken är lämpliga.
Fysiska kännetecken: Sorgsna, uttrycksfulla ögon, Mjukt silkigt hår, ofta smilgropar.
Känsligaste kroppsdel: Fötterna

Mitt element är Guld och mitt djur är Häst enligt det kinesiska astrologin.

Typiska egenskaper för en häst är: Aktiv, allert, social, självcentrerad.

Typiska egenskaper för elementet guld är: Stark, dygdfull, krävande.
image58  image59
Fisken                                        Hästen


Lite läskigt är det allt, det känns som om det mesta stämmer faktiskt. om några läskiga sammanträffanden finns ju också. Häst ja, det behöver jag nog inte förklara änns. Jag har fotfobi, och enligt detta är det min känsligaste kroppsdel. Ibland känns det som om jag gör saker mer för andra än mig själv, vilket också är ett tecken på en fisk.
jaja, jag tycker allt att det är lite läskigt iallafall :S


Kommentarer
Postat av: Linnea rangbäck <3

hej emelie! kul att du är på benen igen. hoppas att du snart sitter på häst ryggen igen. tänker på dig hela tiden,men är så glad att du ännu lever.

2008-02-03 @ 17:54:53
Postat av: linnea rangbäck

är så jäkla förbannad på den där läkarn som sa att du hade en stukning i foten. om hon hade tagit ett litet blodprov så hade inget hänt.då hade du kunnat rida och tävla med maxi.tycker så jäkla synd om dig din stackare. ja ja, man får vara väldigt glad att du lever.du är den gulligaste och snällaste som jag nogonsin träffat i hela mitt liv. men du får krya på dig. varma kramar från linnea o Cambina

2008-02-03 @ 18:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0