Kladdkaka-muffins

Idag har jag inte haft en lugn stund. kommer att somna tidigt ikväll! först var det korpen till logopeden som gällde, hon skall hjälpa mig att träna upp rösten igen. Jag har som en förlamning i stämmbanden. Men dem säger att det skall bli bra och att jag får rösten tillbaka iallafall.
Sen var det skolan, jobbade engelska som vanligt oregelbundna verb, som jag inte kan, fy varför måste det vara så krongligt och inte samma hela tiden?! Det fattar inte jag. Om jag skall åka utomlands där dem inte fattar svenska skall jag ha med tolk!
Efter det stod Monica sjukgymnasten och väntade. Vi gick upp till sjukgymnastiken och hade en sorts hinderbana.
Sen var det lunch och då kom Jocke. Jag skulle ge han en "fullmakt" för annars kan han inte göra anmälan. Så pratade vi om Expressen och jag gör nog den intervjun.
När han gått så satte vi igång att baka kladdkaka-muffins. Oj, vad goda dem blev, så jag bjöd Personalen och Frida såklart. Lotta hade ju sån otur så hon var ledig :P och Natta, jag fick receptet så nu kan vi bli proffs på muffins!

image83

Kommentarer
Postat av: maya

Emelie, jag har också OTROLIGA problem med oregelbundna verb, det är anledningen till mitt vg i Engelska. Min förra engelska lärare sa; om du lyckas lära dig de oregelbundna verbens böjning då kan du få mvg, men tror du att jag kunde det - oh nej ! Jag är ett hopplöst fall, men jag tror inte att du är det ! puss

2008-02-06 @ 19:51:29
URL: http://mayamedys.blogg.se
Postat av: Frida

Jo, dom var väldigt goda! :) Jag lovar att du ska få komma hem till mig mångamånga gånger och baka :) Det var mysigt att få fika med er. :) Pusss

2008-02-06 @ 20:43:49
URL: http://fridolajn.blogg.se
Postat av: nathalie

hehe jag tycker som du, engelska är bläää svårt!!!
HAHA jo receptet har jag, men det spelar väl ingen roll dom blir ju iaf inte lika goda när jag gör dom som när du gör dom! fast jaghar ju ännu dina kavr i frysen :P
/ förlåt att jag inte varit vid dig på ett tag, har varit magsjuk kommer så fort allt är över! puss

2008-02-08 @ 11:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0