helgen

Ja, då var man hemma igen. Det är tyst och lungt, nästan lite tråkigt, men skönt att vara hemma. Det är ändå
- borta bra, men hemma bäst!

I fredags var det Ragna träning. Jag och hennessy som inte har hoppat så mycket, var taggade till 1000, vi tränade på kavaletti och mycket markarbete vilket är bra, för det är väll där vårt största problem ligger. det är inte hindrena utan vägen emellan. Det var en lite svårare övning men vi klarade den fin fint enligt mig.
Sen på kvällen var det lite fest för louise som hade fyllt år. Vi började kvällen vid Micha med att grilla, sedan gick färden i en jätte liten nissan, med 9 personer i!! till Nathalie, där vi fortsatte kvällen. Det tillkom en del. och blev en trevlig kväll..

På lördagens morgon var det upp tidigt för att träna för Ragna igen. Denna gång med mindre markarbete och mer hoppning. Det gick bra även där. Men när Hennessy blir trött, och det tar väll emot lite, blir hon tjurig och börjar bete sig som en bullrider-tjur. Luftsprång, bockningar och sparkar viner i luften. Då vet man att det är dags att runda av tränings passet. Det blir nog bättre ju starkare hon blir och ju mer muskler hon får.
När träningen var slut var det bara att kasta ut hästen i hagen och skynda sig hem att duscha. Sedan bar det av till Stenkumla där den traditions enliga sommarfesten med släkten hölls. Där fick vi god mat och så lekte vi lekar hela eftermiddagen och kvällen. Vi sov kvar där ute och jag fick soffan :) Så vi kom väll hem här till lunch ungefär idag. 

Idag har jag varit ute och ridit en snabb sväng med lotta och emma. Jag trodde hennessy skulle vara lite trött efter all hoppning i helgen, men inte. hon var pigg och ville väll inte riktigt lyssna på mig, men efter vi bråkat lite, gav hon med sig :)

imorgon är det upp tidigt igen, för att ta emot kiropraktorn.

vi hörs!
pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0