malou, aj!

Det har varit hemskt dåligt uppdaterat här :/ men det kan vi väll se till att ändra på igen. jag har inte riktigt haft motivation för bloggandet och inte heller haft något speciellt att skriva, som alltid då. jaja, det har inte blivit av iallafall...

Idag har jag varit med Emma och Lotta i Havdhem på hopptävling. det blev tidigt som tusan 07.00 hemifrån. Stressade jätte mycket ner och sen så går inte Grållan över första hindret! hmm, det var nog en kombination av lite ont någonstans och dumhet. Men ja, man lär ju hela livet sägs det, så det är bara att ladda om till nästa tävling igen..

Igår var jag på stan med Lotta, Emma och Pontus vi gick och shoppade lite sen möter vi Emilie då gick vi och åt med henne, sen shoppade vi lite till. När jag precis hade kommit hem så ringer lotta och säger att malou är skadad och vi måste köra henne till marie för veterinären skall komma dit.
Vi åker upp till hästarna och jag får se var malou är skadad. I torsdags släppte vi ju upp Kuling till våra hästar, han har varit hingst men är inte längre. Men det tyckte Malou inte spelade någon roll, hon blev brunstig som as och han fick inte vara ifred ett dugg. Så troligtvis har Malou backat upp mot honom och något har kommit emellan troligtvis en pinne och skärt upp slidan! Aj! ena blygläppen är typ ett jack i, så det hänger typ ut en flik där. usch. Ja, veretinären kom och hon fick penecelin och smärtstillande. Så nu har jag ingen att rida med på en hel vecka! för Grållan skall också stå en vecka :/

nej, nu skall jag åka upp till Hennessy och så skall jag rida lite.. det blev mycket häst här märkte jag, men alla som känner mig, vet att jag är hästnörd...

Kommentarer
Postat av: Frida

En äkta hästnörd är vad du är! :)

2008-06-28 @ 23:32:45
URL: http://fridolajn.blogg.se/
Postat av: Maya

Hästnördar är vi allihopa :)

2008-07-01 @ 08:29:00
URL: http://mayaws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0