Strömsholm!

Nu är vi hemma på ön igen.
Igår tog vi flyget upp till bromma för att åka upp till en av sveriges riksanläggningar, alltså Strömsholm! Vi fick en rundvandring i stallar och ridhus som för övrigt finns 7st av! drygt 230st hästar. Hur fin miljö som hellst är det.
Vi såg på en lektion som Lotta Björe höll i och man lär sig mycket på att bara se och lyssna. Sedan var det dags att gå till det röda stallet och få en häst att hoppa med. Jag fick en vallack som kallades för otto. Han var snäll och gjorde inte mer än han behövde, alltså tvärt emot min egen häst. Men det är nytigt att rida andra hästar! Det gick bra på lektionen och Lotta sa att jag gärna fick komma tillbaka!

Ett måste är att tillägga att jag hittade Zevs där i en box! Fina lilla Zevs! han var stallets buse, och hade skapat kaos kvällen innan genom att smita ut ur boxen. Han såg ut att må bra iallafall vilket är det viktigaste.

Vid 17-tiden bar det av till stockholm och hotellet "Elit Hotel Stockholm Plaza". Vi blev tilldelade rum 220 engelbrekt. Ja vi åkte upp i hissen och hittade bara 218 och 222, 220 fanns ju inte! Tillslut fanns bara ett alternativ kvar
"Svit Engelbrekt". -Jag får väll testa där då! och klick sa det och in kom vi! Vi hade fått Sviten! Helt speedade sprang vi runt och sa - men kolla här, och här, och här, nej men här då! Vi hade ialafall 3 "platt" TV, en i vardagsrummet, en i sovrummet och en i badrummet. Värsta badkaret, ja ni kan ju tänka er! jag ville flytta in på obestämd tid! 
Tillslut fick vi lämna vår fina svit för att gå ut och äta något gott. vi hamnade på TGI Friday och gott var det verkligen!
När vi kom till hotellet igen, fyllde vi badkaret och badade med mycket bubblor! samtidigt som vi såg på TV! :p

Idag började vi men en riktig höjdar frukost för att sedan bege sig ut och shoppa på stan. Jag hittade 4 tunikor/blusar och 2 linnen samt en klocka. Så nu har jag lite vår och färgade kläder. Min garderob är annars bara svart, vit, grå och brun. kl. 15.30 kom taxin och hämtade oss för en färd till bromma.

Så nu är du jag och Natta riktigs sugna på att söka in till Strömsholm efter gymnasiet. Det vi då vill sattsa på är "specialen-unghästutbildning"

Jag har just satt i mig en halv pizza, och nu skall jag se lite Let's Dance. Min favorit är Laila jag tycker hon är duktigast, men också Morgan.

Jag lär somna tidigt, Jag är riktigt trött efter två underbara dagar på fastlandet med Nathalie. ♥

Kommentarer
Postat av: natti

Jo finns var det fantastiskt där!!! :)

Ett jätte stror tak till dig för att jag fick följa med <3

2009-01-24 @ 11:11:33
Postat av: Emilie Ahlgren

Hur fick ni komma dit? Var det genom den där fonden? :) puss

2009-01-26 @ 13:24:52
URL: http://emilieahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0