Fenylbutazon

Läste just på Behrmanns ridsportsblogg om det beskedet vi fick för några dagar sedan att FEI har tagit beslutet om att fenylbutazon (djurläkemedel som är inflammationshämmande och smärtstillande) skall tillåtas i viss mängd i blodet på tävlande hästar. Det har tidigare varit nolltollerans och genom att tillåta "butta" blundar FEI för just det de  försöker stoppa, som just kallas doping! Jag blir riktigt arg och upprörd! det är ju för tusan djur det handlar om. Vi kan ta en friidrottsprofil som exempel: Stefan Holm skulle ha känningar i vaden inte fan stoppar han i sig lite tabletter och tävlar iallafall? men förlåt jag glömde ju faktiskt att hästarna inte kan säga till.
sorgligt att det finns tävlingsryttare, tränare och andra personer i toppen som nu kommer undan med vad de håller på med. för det handlar bara om en sak och det är pengar...

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag tror att ganska många idrottare tävlar med smärtstillande, tabletter eller sprutor. Men då är det upp till var och en att göra som man vill med sin kropp. Däremot att stoppa i ett tävlande djur något för att kunna tävla förstår jag bara inte hur man änns kan tänka tanken att göra. Hur fel som helst bara!!!

2009-11-26 @ 18:06:11
URL: http://www.martinsvard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0