fy fan för idag!!!

välkommen till min värsta dag på hela jävla året! dagen börjar med att jag behöver gå upp alldeles för tidigt, för att ha gått och lagt mig så sent. jag får veta att vi inte kan sälja något på julmarknaden för att vi inte har någon kokplatta. Mamma bestämmer sig för att åka och köpa en bara för det då, men tillslut hittar vi en vi får låna. Vi kommer till öster kl 8 för att få veta att vi inte behöver vara där förrän 10.45. till willys och köpa korv och bröd. (första gången vi var där var det stängt). Kommer ner till öster och får veta att vi inte får använda kokplatta för att det drar för mycket ström. åker tillbaka till willys 30 minuter senare för att lämna tillbaka kroven och brödet, men nej det får vi inte då! men ett annat företag som stod igemte oss fick det! nehej, vad fan gör vi? kommer på att vi kan koka vatten i en vattenkokare för att sedan hälla över det i en kastrull och lägga korven där i. hem och hämta det. Janne åker över hela stan och letar gasolkokplatta. tillslut hittar pappa en och janne får åka och hämta den. nu är väll klockan 13 och vi har korv, bröd och kokplatta. klockan 16 har vi sålt kanske 20 korvar. Vi är trötta, frusna och sura. Jag och natta bestämmer oss för att åka hem. men vi stannar och ser fyverkerierna iallafall.

Jag åker införbi stallet på hemvägen för att mocka så kan jag bara åka hem och lägga mig på soffan sen. Men boxen är mockad så skönt! Tack Lotta!
Börjar prata med Helén och allt är inte så lungt som jag tror...
Helén kom hem med en ny häst till stallet idag och hon var så lung så hon släpper ut henne i hagen nästan direkt. Hon börjar springa fram och tillbaka i hagen och prejar staketet, in i en intill liggande hage där 2 andra hästar går, prejar den hagen och upp på skitplattan, där går hon omkull flera gånger på cementen som är blöt och hal. upp över plåtar som ligger och prejer hagen där Hennessy och 3 andra går. (tack gode gud för att ingen annan häst hängde på henne och började springa efter!) springer rätt igenom den och ut på andra sidag ut på stora landsvägen där bilarna sällan håller 90km/h. Sedan försvinner hon i fjärran.
Johan hade hittat henne nere vid Sorby, alltså ca. 2½km från stallet. Han har ju ingen aning om vems hästen är och börjar ringa runt. tillslut kommer hon tillrätta och nu får hon stå inne ett tag.
Som ni troligen räknat ut var ju allt staket nere och ikväll har då jag och Henén gått och lagat så att Hennessy och de i hennes hage kommer ut imorgonbitti. resten får gå på ridbanan och hon som fick sprat får inte gå ut alls!!!

ROLIG DAG ALLIHOPA! hoppas er varit bättre än min iallafall

Kommentarer
Postat av: sussa

shit va hästar kan få till de:P läskigt när de blir så...

2009-12-01 @ 07:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0