17

Ibland fungerar det inte att mobilblogga, jag vet inte varför. Ibland skriver mobilbloggen inte ä eller ♥? som i förra inlägget vad hände där?! nåväl..

Idag har det varit underbart väder och jag blir då på sådant jäkla bra humör! kanske lite för bra till och med. Ett tag verkade det som att Daniel tyckte jag var jobbig när jag pratade så mycket. haha.

Jag vaknade relativt tidigt för att vara jag utan väckarklocka. kvart i 8 var det och jag var pigg som en mört, var det vädret? Iallafall så letade jag fram räfsan och så gick jag ut. Började med att klippa ner buskarna vi har, dem har blivit så fula när allt snö tyngt ner dem. Sedan började jag att räfsa ihop alla löv. Hur mycket kan man ha på drygt 10x10m trädgård? för mycket större är den inte.
Rätt som det är så tycker jag att det blev tungt och tänker att räfsan säkert fastnade i busken, jag tänker inte mer på det utan fortsätter. Sen ser jag ju att det är en igelkott jag räfsar!!!
Stackaren hade ju sitt ide där i busken med alla löven och jag kommer och förstör hans bo och väcker honom ut hans vinter-sömn! Tur att det ändå är så varmt som det är nu för annars hade han ju frusit ihjäl. Först låg han bara helt stilla och jag trodde jag dödat honom, men efter någon timme så börjar han darra hur mycket som helst och då tror jag ju att jag skadat honom. Men efter ytterligare några timmar vandrar han sakta men säkert fram och tillbaka bland våra buskar och letar mat. Det är ju faktiskt ändå dax att vakna snart.

Har också varit i stallet nu ikväll. Det märks att jag inte borstat Hennessy på några dar nu för idag fick jag av jätte mycket hår igen. Passade på att duscha henne också, tänkte att mer hår kanske losnar då! Sen longerade jag henne. Hon var mycket duktig idag, inte alls som sist då hon var galen. Det har något hopp och spark i början men sen så lungnade hon ner sig och lyssnade riktigt bra på slutet. Hon blev nog lite trött också. Jag skall försöka longera henne nu kanske varanan dag tills jag flyttar för då kan jag ju börja rida henne snabbare. :)
Testade även det nya pannbandet som jag satt på ett ihop-plock-träns. Blev jätte fint, limmade fast en fårskinnspuff på nosplattan också och oj så sött! 

En film på min vän 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0