Stalldag

Idag har jag bara varit i stallet, något annat har jag i stort sätt inte hunnit med. 
Började med en riktig sovmorgon och sen åkte jag och fodrade lunch. Hem och äta lunch själv sen åkte jag tillbaka igen då var det dags för mockning och en vända i skogen med Josefin.
Trevligt men kallt och på hemvägen blev Hennessy galen. Det kom upp en travare bakom och jag såg inte det så jag hade ingen aning om vad hon höll på med först. Helt plötsligt börjar hon hoppa på stället och bara vill iväg i galopp då från friskritt. Jag höll emot och då börjar hon bocka och sparka bakut samtidigt i en lång rad och sparkarna och hoppen blev bara högre och högre. Jag höll i mig av allt jag kunde i mitt bocksnöre som sitter fast i sadeln, tur att jag har det! Solola blev ju då rädd för Hennessy som höll på där bakom henne och då ville hon bara springa hem men Josse. Men till slut äntligen slöt hon och då var både jag och H helt svettiga! Vilken cirkus! 

Imorgon är det smörjning av alla läder grejer så det blir fint! det kommer ju inte användas så mycket nu på ett tag.

     


Innan vi kom iväg var hon såhär trött. Gäspade säkert 10gånger i rad.


Kommentarer
Postat av: Maya

HAHA, jaaha var det duu? Hahahaa. Jag tänkte just: undra vad det där är för galning. Haha :)

2011-01-28 @ 23:14:51
URL: http://mnc.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästblogg

Jo visst är dom :) Hennessy med!! :)

Jo Dom är friska från förkylningen, men nu har Jack lyckats skära upp hoven på någon vass sten, så han ska vila i 2-3 månader! :(

2011-01-29 @ 18:15:14
URL: http://starrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0