Botkyrka

Nu skall jag uppdatera er om Botkyrka!
Nathalie startade alltså Hennessy också.
Dressyren såg riktigt fin ut! Visst H är som hon är men jag tyckte det!

Banhoppningen fick de ett pet och ett stop på kombinationen in. Det var många som stannade precis där och jag vet inte riktigt varför men det var väldigt, väldigt sangt i marken (är det gotländska? "sangt", "sagnt" eller "sankt"? haha) Men på framhoppningen hoppade dom klockrent iallafall och jag tyckte dem var sjukt duktiga. Nathalie har ju inte ridit Hennessy särskilt många gånger!

Terrängen var H jätte, jätte feg och stannade typ på allt. Utom på ett hinder där det faktiskt såg fint ut men bara ca. 3-4 galoppsprång efter så försvinner marken under dem och dem går omkull!! Usch, mitt hjärta stannade och tiden stod stilla! Natta ligger kvar på marken och jag är helt tom. Efteråt får jag veta att de sagt till henne att ligga kvar men då viste jag ju inte det! Tävlingen stoppas och jag hör bara speaker-rösten -En olycka har inträffat och vi stoppar alla ekipage!
Jag gick, sprang lite (jag kan ju inte springa med mitt knä) ner för branten. Linnea sprang framför ner och jag hade bara en tanke i huvudet FAN, FAN FAN! väl där säger N att det är okej och så. ambulansen kom givetvis, de är ju alltid på plats men åkte lika fort upp i banan igen. Jag gick för att ta H och titta till henne, lite rufsig, tufsig och avskavd päls men inget mer.

Vi hade en otrolig tur att ingen skadade sig!
Sen fick man höra ryktet överallt om att det skett en olycka och när jag och linnea stod återigen uppe i branten för att filma Nathalie (och Wulfs denna gång) så står lite folk igemte och pratar om det. En av dem säer att det såg ut som en axelfraktur och så. Men jag kan ju inget annat än att avbryta dem och säga att det inte är någon fara och att hon startar om 2 minuter på sin andra häst. Ryktet sprids snabbt och blir ofta till värre och värre hela tiden..

Här är en film på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0