Min stjärna

Ja, det var ju inte ryggen som jag trodde iallafall...

Vid longering och böjprov visade hon hälta i höger bak framför allt men även i båda frambenen.

Efter att vi bedövat från kotan och ner syns ingen skillnad och då sätter han (veterinären) bedövningen direkt i gaffelbandsfästet och det blir markant bättre. Vid röntgen ser leden jätte bra ut. Så ingen spatt iallafall. Och vid ultraljud syns tydligt hur gaffelbandet är svullet.
Så nu är hon behandlad med kortison där och vi kan bara hoppas på att det hjälper. Dock lät inte han särskilt övertygad då hon har gått med det så länge. Så då finns det bara ett alternativ OM hon skall bli bra och det är operation. Ca 60% av dem som opereras blir bra...

Saken är det att hon har säkert haft detta långt innan jag köpte henne 08. Och att det är därför hon har betet sig konstigt och dumt ibland. Saken är att hon varit behandlad i alla ben innan jag köpte henne och detta kan det ju ha varit då med...

Hon har ju framförallt varit dum och bockat och stegrat när jag skall fatta galopp i vänstervarv på böjt spår och då är hon tvungen att skjuta ifrån med höger bak. samma sak i hoppningen, det har ju gått jätte bra för oss. Tills vi kommer till omhoppning och då framför allt vänstersvängar. Då har hon ju stannat ofta. För då måste hon skjuta ifrån med höger bak.

Att hon är halt i båda frambenen har med bakbenet att göra. Hon har ju lagt mer tyngd fram för att det gör ont bak...

En vanlig hälsokontroll som skulle ta max 1 timma förvandlades till en stor hältutredning på 3,5 timma med rätt dåliga chanser..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0