Greenpeace och kärnkraft

Jag blir så trött. Visst det är jätte bra att Greenpeace finns tex för att stoppa jakten på utrotningshotade djur, skövling av regnskog m.m.

Men när det kommer till kärnkraften då blir jag så trött. Kärnkraften är en otrolig bra energikälla en av de största och bästa energikällan enligt min mening (vind- och vattenkraft är otrolig bra också men ger inte lika stora energimängder). Jag tycker till och med vi kan göra som Ryssland och bygga fler kärnkraftverk. Så länge man har säkra verk mot härdsmälta så är det hur bra som helst!

Men genom att klippa upp ett staket eller klättra över ett med stegar tycker inte jag är ett skäl till att stänga ner alla kärnkraftverk i Sverige.
Tror Greenpeace på fullaste allvar att ett staket är det enda som skyddar mot yttre hot?
Tycker de att Ringhals och Forsmark skall ha vallgravar med pirayor i vattnet och en eldsprutande drake som vaktar runt med?! Jag vet inte vilken värld de lever i riktigt.

Som de ansvariga för Forsmark sa i en intervju nu efteråt är dem otroligt nöjda med insatsen, polis var snabbt på plats och kunde gripa alla inblandade. Det är väll klart som korvspad att den tunga säkerheten finns längre in.

Vad tror dom energin kommer ifrån?! Skall vi stänga av all kärnkraft i Sverige för att de kunde klippa upp ett taket? Vill dem leva som på stenåldern med eld så får de gärna göra det för mig. Flytta ut i skogen med er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0