Söndag

I dag har jag gjort mycket.
Jag har släppt ut hästar.
Ridit med Emma och Lotta,
Fikat med världens finaste Jennifer.
Haft skräckfilmskväll med Natta och Frida.
Dessutom varit på väg ner till akuten
och jag har knackat på vid en vilt främmande människa..

De två sista grejerna vill ni kanske ha förklarade...

Det där med akuten är för att jag har haft ont mitt i bröstet sedan igårkväll. Såfort jag blir andfådd eller änns går så gör det ondare och jag blir trött, jätte fort trött. Jag oroar mig för att det är hjärtat. Men det är säkert inte det så jag bestämde mig för att avvakta till imorgon. Vi bestämmer att det är magkatarr istället eller hur?! Eller i värsta fall lunginflammation.. Absolut inte hjärtat...

Det där med dörr knackningen lyckas bara jag med... Jag skulle hem till Frida där jag varit några gånger nu. Jag tänker tanken när jag står utanför
"hade inte hon en rosa kruka utanför dörren? Jaja, hon kanske har bytt!" Tanken slår mig aldrig att jag står utanför helt fel dörr. Jag knackar på och det tar ett rätt bra tag innan någon öppnar. Ut kommer att huvud jag aldrig sett och säger -hallå?! Lite tyst och osäkert. Jag som balanserar tre pizzor i en hand gapar bara och får tillslut ur mig orden
-Jag har nog gått fel!
Jag vänder fort om och ringer Frida!


Det var min dag iallafall...
Hur har eran varit?


Nu skall jag sussa så jag orkar upp imorgon. Ringa vårdcentralen står först på schemat imorgonbitti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0